Kto zapewnia najlepszą pomoc techniczną dla Linuksa?

- W niezależnym badaniu jakości usług pomocy technicznej dla systemu Linux wygrywa Novell wyprzedzając firmy Red Hat i Oracle – Novell po raz czwarty z rzędu zdobywa nagrodę za oferowanie najlepszego wsparcia przez Internet

Niezależna instytucja badawcza Lighthouse Research & Development dokonała ostatnio porównania usług pomocy technicznej dla użytkowników systemu Linux (zobacz: www.novell.com/linux/support-survey.html ). Pod lupę wzięto klientów firm Novell, Oracle i Red Hat. Według raportu po raz kolejny najwyższy poziom satysfakcji klientów zapewnia Novell (podobne badanie Lighthouse Research przeprowadził również w 2007 r.). Warto też dodać, że od czterech lat z rzędu Novell jest zwycięzcą rankingu prowadzonego przez stowarzyszenie Association of Support Professionals w kategorii firm zapewniających najwyższą jakość usług wsparcia technicznego świadczonych przez Internet (Best Web Support). Oznacza to, że użytkownicy systemu SUSE Linux Enterprise mogą liczyć na najlepszą obsługę techniczną – niezależnie od tego, czy otrzymują wsparcie przez telefon, Internet czy na miejscu w siedzibie swojej firmy.

Raport Lighthouse R&D (dostępny na stronie www.novell.com/bestlinuxsupport ) został opublikowany w 2010 r. Zebrano w nim oceny personalu technicznego firm, które korzystały w ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług wsparcia technicznego dla platformy Linux oferowanych przez firmy Novell, Oracle bądź Red Hat. Raport Lighthouse wskazuje, że procent zadowolonych klientów – oceniających usługi wsparcia Novella na 7 punktów lub więcej (w skali do 1 do 10) – wyniósł aż 71%. Mniejsze grono zadowolonych klientów ma Oracle (65%), a najmniejsze – Red Hat (61%). Jeszcze większe różnice w ocenie jakości wsparcia są widoczne wśród klientów, którzy mają heterogeniczne środowisko IT. Podczas gdy grono zadowolonych klientów Novella (ocena 7 i więcej) stanowiło nadal ponad 70% badanych, to zadowolonych użytkowników Oracle’a było już tylko 44%, a Red Hata – 59%. Osoby ankietowane zauważały, że personel wsparcia technicznego Novella wyróżnia się nie tylko wiedzą i doświadczeniem dotyczącym samego Linuksa, ale także znajomością zagadnień interoperacyjności w środowiskach wieloplatformowych, co okazywało się pomocne w rozwiązywaniu problemów z integracją systemów.

Kolejne, szersze badanie przeprowadziła organizacja Association of Service Professionals. Skupiła się ona na firmach świadczących usługi wsparcia technicznego przez Internet.  Novell znalazł się w czołówce 10 najlepszych dostawców usług wsparcia on-line w 2010 r. – obok takich firm, jak CheckPoint, Cisco, IBM, Juniper Networks czy Microsoft. Zwycięzców wyłaniano na podstawie 25 kryteriów, dokonując oceny interfejsu, projektu graficznego, łatwości nawigacji, zgromadzonej bazy wiedzy, mechanizmu wyszukiwania informacji, czy wprowadzonych funkcji interakcji użytkownika z dostawcą usług.

Więcej informacji, w tym raport z badań, można znaleźć na stronie: www.novell.com/linux/support-survey.html

Comments are closed.